top of page

🌙 טיפים לשינה איכותית 🌙

אינסומניה היא קבוצת סימפטומים הקשורים להפרעות שינה, ביניהם:

- קושי להירדם - קימה במהלך השינה - קימה מוקדם בבוקר - בלי יכולת לחזור לישון - שינה לא איכותית - שינה מלאת חלומות


>> אדם מבוגר זקוק ל-7-9 שעות שינה ביממה <<


אז מה עושים כדי להירדם ולהפוך את השינה שלנו לאיכותית וטובה?

בואו נזכיר רגע את המובן מאליו, שאולי לא לכולם הוא מובן מאליו:

- מסיימים לאכול לפחות שעתיים לפני הכניסה למיטה - מסיימים פעילות גופנית מספר שעות לפני השינה - מסיימים לשתות קפה עד הצהריים - נמנעים ממסכים בחדר השינה. הפלאפון יכול להישאר בסלון, או במצב טיסה אם חייבים שעון מעורר - דואגים לסביבת שינה נקייה, נעימה ונוחה: מוודאים שהמזרן והכריות נוחים לנו, ושהחדר חשוך, שקט ומסודר - מעמעמים אורות לקראת הערב


עשיתם את כל אלו ואתם עדיין סובלים מבעיות שינה? הנה כמה המלצות שלנו להירדמות קלה ולשינה איכותית:

1. הקפידו על שעות שינה קבועות. מומלץ להיכנס למיטה לפני 22:30, כיוון שהשינה בין 23:00-4:00 היא החשובה ביותר עבורנו. 2. התנוחה הבריאה ביותר לשינה היא:

שכיבה על צד ימין, כשיד ימין ב-90 מעלות לזרוע והזרוע לגוף, והרגליים גם הן ב-90 מעלות. 3. קחו גיגית ומלאו אותה במים חמימים, והכניסו אליה את כפות הרגליים למשך 5 דקות, רגע לפני שהולכים לישון. 4. לכו יחפים במהלך היום, עדיף על חול או אדמה. לא תאמינו מה חיבור לקרקע עושה לשינה שלנו. 5. ברגע שנכנסתם למיטה, שחזרו את מהלך היום שלכם.

ממש כמו לצפות בסרט - מה עשיתם מהרגע שקמתם בבוקר ועד עכשיו (בלי לשפוט מה יכולתי ולא עשיתי). לדוגמא: קמתי בבוקר, שתיתי קפה, יצאתי לטיול עם הכלב, וכן הלאה…. שחזור היום שם את המחשבות שלנו בצד, ועוזר לנו להרפות לקראת השינה (בדומה לספירת כבשים למשל). 6. מדיטציה - זה יותר פשוט ממה שזה נשמע: קחו 5 דקות, שבו במקום שקט, תעצמו עיניים, ותתבוננו פנימה. אפשר לשלב תרגילי נשימה תוך כדי.

תרגיל נשימה לדוגמא: להכניס אוויר בספירה של 4 (אחת, שתיים, שלוש, ארבע) לעצור את הנשימה לספירה של 2 ולהוציא את האוויר לספירה של 8 7. שמן אתרי לבנדר - טפטפו טיפה בקצה הכרית כשעה לפני השינה. 8. שתו חליטה של קמומיל או פסיפלורה כשעתיים לפני השינה - חליטות אלו מרגיעות ותורמות לשינה טובה. 9. דברו איתנו: נכתוב לכם מרשם אישי לפורמולת צמחים סינית, שתקל על השינה שלכם.

סיפור מהקליניקה שלנו: הגיעה אלינו מטופלת עם קושי להירדם ומחשבות מרובות, שלא מצאה לעצמה מנוח.

לאחר אבחון מעמיק היא קיבלה את הפורמולה gui pi tang.

כמובן שהיא נרדמת בקלות מאז 😴

לילה טוב 🌙


גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164





89 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Whatsapp
bottom of page