top of page

כאבי צוואר

הפעם נדבר על #כאבי_צוואר

קמתי בבוקר עם צוואר תפוס, אני מרגיש/ה עומס בכתפיים ובשכמות באופן קבוע, לעתים מלווה בשרירים תפוסים ובכאב..

כמעט כולנו מרגישים כך, בין אם לעתים תכופות יותר או פחות. אז מה עושים?

בתור התחלה, חשוב שנהיה ערים לגורמים העשויים להוביל אותנו לצוואר תפוס: ישיבה ממושכת מול המסך, שימוש ממושך בטלפון, סטודנטים שמבלים שעות ברכינה מעל ספרים, שינה בצורה לא טובה, עומס נפשי וסטרס שגורמים לכיווץ השרירים בשכמות ובצוואר, רוח קרה שחודרת לצוואר ולעורף, יציבה לא נכונה ועוד.. ברפואה הסינית, יציבה כפופה ידועה כפוגעת בזרימה התקינה של הדם והצ'י (אנרגיית החיים שזורמת לנו בגוף - או במילים אחרות, כל מה שזורם לנו בגוף). היא גורמת לדם ולצ'י להיתקע ולזרום בצורה שאינה חלקה.

כמה דרכים למניעה: יציבה - בואו ננסה יחד לשים לב, מבלי לזוז או לתקן את עצמנו, איך עמוד השדרה שלנו מונח. האם הצוואר נוטה קדימה? הכתפיים קרובות לאוזניים? השכמות רחוקות או קרובות אחת לשנייה?

תוך נשימה עמוקה, דמיינו כאילו מישהו מושך לכם חוט המחובר מקודקוד הראש כלפי מעלה, ויחד עם החוט כל עמוד השדרה נמתח ומתיישר. זהו המנח הנכון לגופנו, וחשוב שנפנה אליו את תשומת הלב מספר פעמים במהלך היום

רוח - מומלץ לשמור על אזור הצוואר חם ומוגן מרוח ולווסת את גובה כרית השינה ואת זווית הראש. מומלץ לישון עם כרית אחת בלבד, דקה ככל שניתן. אנשים רבים נוטים לישון עם שתי כריות ובכך יוצרים כיפוף לא טבעי בצווארם.

טיפול: אם נתפס לכם הצוואר / אתם מרגישים עומס באזור - נסו את התרגיל הבא:

~ שכבו והניחו מגבת מתחת לכתף בצד הכואב ~ הישארו בתנוחה שרואים בסרטון בתחתית העמוד במשך 10 שניות, בזמן שאתם מכניסים אוויר דרך האף, ומוציאים אוויר דרך הפה. ~ חזרו על הצד השני אם יש צורך.

השיאצו ידוע כמסייע מאוד בשחרור הצוואר ופלג הגוף העליון. במידה והכאבים ממשיכים, בואו לטיפול.


גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164




23 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Whatsapp
bottom of page