top of page

מהי דלקת ואיך היא דווקא טובה לנו

רבים מאיתנו חוו לא פעם כאבים עזים, שבסופו של דבר אובחנו כדלקת. דלקת היא איתות של הגוף לבעיה מסוימת, היא יכולה להופיע במקומות שונים בגוף, בגילאים שונים וכתוצאה ממגוון סיבות.

הדלקת היא תגובה של מערכת החיסון כלפי פציעות, זיהומים וגירויים מסוימים. בזמן תהליך דלקתי נוצרת "דליקה" (בעירה) המתבטאת בעליית חום הגוף. הגוף הבריא מתחיל תהליך של ריפוי על ידי אנזים שנקרא HAGMAN – אנזים חיוני לתהליך ריפוי הדלקת. מערכת החיסון מתחילה בתהליך של שליחת תאי דם לבנים בכדי להילחם בפציעה או בזיהום.

הכאב והחום נועדו לאותת לנו שהגוף צריך לנוח, להתחזק ולבנות את עצמו מחדש. הם גורמים לנו להימנע מתנועה שיכולה לגרום לפגיעה ברקמות נוספות או להפריע לתהליך הריפוי.

נבחין בין דלקת אקוטית לדלקת כרונית, דלקת אקוטית נמשכת ימים בודדים, לעומת דלקת כרונית שבה הגוף לא מצליח להתגבר על מחוללי הדלקת למשך זמן ממושך, הנזק הנגרם לרקמות אינו נרפא לגמרי, אלא נמצא במצב מתמיד של התלקחות ונסיגה. דלקות כרוניות נראה לדוגמה בקוליטיס ,קרוהן, מחלות לב וסכרת.

הטיפול המערבי בדלקות לרוב יכלול סטרואידים ותרופות נוגדות דלקת. בטיפול ברפואה סינית לעומת זאת, נשלב דיקור סיני, צמחי מרפא ותזונה מותאמת. בעוד שהטיפול ברפואה המערבית הוא די אחיד, הטיפול ברפואה הסינית הוא אינדיבידואלי – כלומר, נקודות הדיקור וצמחי המרפא יותאמו לכל מטופל לפי צרכיו האישיים ומקור הבעיה שלו. התפיסה הסינית המסורתית, זו הרואה במחלות תהליכי ריפוי וניסיון של הגוף לחזור למצב של איזון, רואה בדלקת הפרקים לדוגמה ניסיון להתריע למטופל שנוצרה אצלו חסימה, והכאב מאותת שמשהו לא בסדר ודורש תשומת לב וטיפול. בטיפול ברפואה סינית, נשאף להחזיר את הגוף למצב של איזון והרמוניה ובכך נשפר את איכות החיים ומצבנו הבריאותי ישתפר.

הנה כמה המלצות להקל על הכאבים לפני הטיפול:

הקפידו על אורח חיים רגוע ונטול סטרס ככל הניתן. הגבילו את צריכת הירקות ממשפחת הסולנים (עגבניה, חציל, פלפל, תפוחי אדמה, כרובית). המנעו מאוכל מטוגן, סוכר לבן, קמח לבן, ומוצרי חלב. השתמשו בכורכום – מחקרים הוכיחו שהוא יעיל בהורדת חום ודלקות. שתו תה קמומיל ומרווה כדי להרגיע סטרס ודלקת.


גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164




72 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

טחורים ברפואה הסינית, מה עושים?

לא נעים לדבר על זה, אבל לא מעט אנשים סובלים מבעיות באזור פי הטבעת. טחורים - פנימיים או חיצוניים, פיסורה, או שריפה בפי הטבעת ללא סיבה מיוחדת. ברפואה המערבית הטיפול בטחורים מתבצע בעזרת נרות, משחה וטיפול

  • Whatsapp
bottom of page