top of page

?האם נשמתי היום


רובנו לא מקדישים לתהליך הנשימה את תשומת הלב הראויה. הנשימה היא הדבר הראשון שאותו אנו עושים בבואנו לעולם והיא הדבר האחרון המשחרר אותנו מכבלי עולם זה.

החיים המודרניים יצרו מצב של מתח, חרדה ופחד תמידיים אצל רוב האנשים. לכן, הנשימה אצל האדם המודרני הפכה לנשימה 'מתוחה' – נשימה מהירה, שטחית ומקוטעת. אם במצב של מתח ניקח נשימות עמוקות ונרפה את הגוף ואת השרירים, הגוף יגיב מיד והמתח יתפוגג.

תהליך הנשימה קשור באופן הדוק לגלי התודעה - למחשבות. בעת מדיטציה, למשל, הנשימה הופכת להיות אטית עד לא מורגשת. כדי לתמוך בכניסה למצב תודעתי רגוע ושליו עלינו לנשום נשימות אטיות, שישקיטו את גלי המחשבות הסוערים ויפנו את הקשב שלנו פנימה, לתוך עצמנו.

הריאות הן איברי הנשימה העיקריים. פיזיולוגית - תפקידן המרכזי הוא לשאוף אוויר ולהעביר את החמצן שבו אל תאי הדם האדומים, אלו נושאים אותו בעזרת זרם הדם אל כל תאי הגוף. בנוסף, אל הריאות מגיע הפחמן הדו-חמצני, תוצר לוואי של תהליך הנשימה התאית, ומהן הוא נפלט החוצה אל הסביבה. או בקיצור - הריאות דואגות להזין את גופנו בחמצן ועוזרות בפינוי וסילוק רעלים.

הריאות ברפואה הסינית אחראיות על וויסות הצ'י, אנרגיית החיים הזורמת בגוף. כשהריאות חלשות נראה תסמינים של חולשה, עייפות, התקררויות חוזרות, קול חלש, שיעול ועוד. בנוסף, זרימת הצ'י תאבד מהאיזון שלה בגוף ותהיה פחות מווסתת, ובגופנו תישאר אנרגיה ישנה ולא מועילה.

_____________________________________________

הנה לכם כמה דרכים מועילות להיטיב עם הנשימה והריאות:

* שחררו את הגוף - הרפו את שרירי הסרעפת, השכמות והכתפיים. * שחררו היאחזות - היפטרו מחפצים שכבר אינם בשימוש, מהרגלים שאינם מועילים וכד'. * טכניקת נשימה שתסייע לכם להירדם: 4-7-8 שכבו בצורה נוחה. מקמו את קצה הלשון מאחוריי השיניים העליונות והשאירו אותה שם לאורך התרגיל. הוציאו את כל האוויר שנמצא בריאות שלכם דרך הפה, ולאחר מכן סגרו אותו. שאפו אוויר בשקט דרך האף בספירה של 4 שניות. כעת החזיקו את האוויר למשך 7 שניות, ולאחר מכן הוציאו אותו דרך הפה בספירה של 8 שניות. בצעו 3 מחזורי נשימה שכאלה אחת ל-5 דקות, ואט אט תתחילו להירדם.*


גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164



20 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Whatsapp
bottom of page