top of page

צמחי מרפא

 דיקור סיני

אם גם לכם יצא להתעניין לאחרונה לגבי שיטות שונות של טיפול משלים או אלטרנטיבי, כנראה שכבר יצא לכם לשמוע על דיקור סיני ועל הסגולות השונות שלו. אכן, מדובר בשיטת טיפול יעילה שיכולה לסייע בלא מעט מקרים רפואיים שונים, אך לפני שבוחרים בה, חשוב מאד להכיר אותה ואת היתרונות שלה לעומק.

 

?מהו אקופונקטורה

דיקור סיני (או אקופונקטורה) הוא שיטת טיפול עתיקת יומין שהיא חלק מהפרקטיקה של רפואה סינית עתיקה. על פי הרפואה הסינית, אנרגית החיים בגוף (המכונה גם צ׳י) זורמת בערוצים המכונים מרידיאנים הנובעים מהאיברים הפנימיים בגוף (כבד, טחול, קיבה וכו׳). כאשר הערוצים האלו פתוחים, הגוף מתפקד באופן מיטבי, אך חסימה של הערוצים תביא לשלל בעיות רפואיות. הדיקור הסיני מאפשר לבצע סוג של מניפולציה על ערוצים האלו ועוזר לשחרר חסימות ולתעל אנרגיה בגוף.

 

?מהו משך הטיפול בדיקור סיני

טיפולים בדיקור סיני אצל מבוגרים אורכים בין 20 ל-45 דקות בדרך כלל, בהתאם לגובה והמשקל של המטופל ולמהות הטיפול. אצל ילדים ותינוקות מדובר בטיפולים ספורים של מספר דקות בלבד, מפני ששטח הגוף שלהם הוא קטן יותר וניתן לכסות אותו במהירות יחסית.

 

?מה צריך לבדוק לפני הטיפול בדיקור סיני

לפני שמחליטים לעבור טיפולי דיקור סיני, חשוב לבחון לעומק את הניסיון וההכשרה המקצועית של המטפל או המטפלת שיבצעו את הטיפול ושהוא או היא אכן מוסמך/ת לביצוע העבודה. מומלץ בחום לבחור במדקר שעבר הסמכה של האגודה הישראלית לריפוי סיני ולמד את התחום כארבע שנים (לכל הפחות 3500 שעות אקדמאיות). הלימודים כוללים בין היתר היכרות עם מפת נקודות הדיקור, אבחון ובחירת נקודות דיקור בהתאם לו וכמובן התנסות מעשית.

 

?מה מבצעים בדיקור סיני

בדיקור הסיני כאמור, מתבצע שחרור של החסימה של ערוצי האנרגיה בגוף, כלומר המרידיאנים. הדיקור מתבצע באמצעות מחטים סטריליות וחד פעמיות בעלות קוטר מזערי (לכן גם הטיפול לא כואב ולא מעורר אי נוחות משום סוג שהוא. המחטים יוצרות לחץ עדין על נקודות שונות בגוף שתומכות ומזרזות תהליכי ריפוי טבעיים, גם אם לא מניחים אותן במדויק בנקודה בה רוצים לטפל. כך למשל, כדי לטפל בכאבים ובעיות שונות בבטן, דיקור באזור הגב או הרגליים יתאים בהחלט. כלומר יש קשר ברור ומוכר בין אזורים שונים בגוף. בדיוק בגלל זה כל טיפול (או סדרת טיפולים) תתחיל באבחון של המטפל, לרוב על ידי בדיקות מקדימות. לאחר מכן יתחיל התהליך של הדיקור עצמו.

 

?למי הדיקור סיני מתאים

הדיקור הסיני מתאים כמעט לכולם, וכמעט ואין מצבים שבהם מומלץ להימנע ממנו. הוא מתאים לאנשים מבוגרים בכל הגילאים, כולל בני ובנות גיל הזהב. נוסף על כך, הדיקור הסיני מתאים בהחלט גם לילדים, בני נוער ואפילו לפעוטות ותינוקות. מדובר בטיפול בטוח, עדין ושאיננו פולשני, לכן דיקור סיני יתאים להרבה מאד אנשים בהרבה מאד מצבים רפואיים שונים.

 

החריגה היחידה היא במקרה של אנשים שחוששים ממחטים. אם יש חשש ופחד מפני מחטים, יכול להיות שהדיקור הסיני לא יתאים. באותה נשימה חשוב לזכור שלא מדובר במחטים גדולות ועל חדירה עמוקה שלהן, אלא במחטים דקות ביותר שננעצות בעור באופן שטחי למדי (לעומת חיסון או זריקה שנכנסת לשכבות העמוקות של העור). כלומר – גם במקרים האלו, אם דיקור סיני עשוי לעזור, שווה בהחלט לנסות.

 

?באילו בעיות ניתן לטפל בדיקור סיני

הדיקור הסיני יכול לסייע במגוון של מצבים ובעיות רפואיות שונות. הוא יקל על כאבי ראש ומיגרנות, כאבים בגב ובצוואר, בעיות בשלד ובשרירים, מחלות פנימיות מסוגים שונים, בעיות שינה לרבות נדודי שינה, עייפות כרונית ובעיות על רקע של לחץ דם גבוה. דיקור סיני יכול לעזור במקרים של שיתוק פנים (פציאליס), כאבי פיברומיאלגיה, תופעות של גיל המעבר, בעיות על רקע סוכרת, מגוון בעיות במערכת הנשימה (אסתמה, אסתמה של ילדים, שיעול, נזלת וכו׳), נוזלים באוזניים וכאבים כתוצאה מהם, בעיות התפתחות וגדילה, אלרגיות מסוגים שונים, הפרעות קשב וריכוז ועוד.

 

כמו כן בשנים האחרונות החלו להיעזר בטכניקה של דיקור סיני לפוריות. הטיפול יכול לסייע לנשים וגברים עם בעיות פוריות כאחד והוא יעיל בהחלט כטיפול תומך לטיפולי IVF והפריות מלאכותיות.

 

לסיכום

דיקור סיני הוא טיפול אלטרנטיבי נהדר שיכול לסייע בהרבה מאד מצבים, לרבות בעיות לחץ דם והשמנה, כאבים כרוניים, בעיות שינה, מתחים וחרדות, בעיות התפתחות וגדילה ועוד. מדובר בטיפולים פשוטים, בטוחים ולא מסובכים כלל שאורכם הוא כ-45 דקות בממוצע. הטיפול הוא לא פולשני, לא כואב ואיננו גורם לרוב לאי נוחות מכל סוג שהיא. לסיום נזכיר כי לפני שמחליטים היכן לעבור טיפול של דיקור סיני – מומלץ בחום לבדוק כמה שיותר מידע על הקליניקה ועל המטפל או המטפלת, ולקבל תמונה ברורה על ההכשרה והניסיון שלהם.

 

גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164

 

לתיאום פגישת ייעוץ חינם >

  • Whatsapp
bottom of page