top of page

סכרת: הסוכר הלא מתוק

מגפת הסוכרת (ממש כך) מתפשטת במהירות, יותר ויותר אנשים סביבנו סובלים ממחלת הסוכרת. שיעור הימצאות הסוכרת בקשישים בישראל הוא 1 ל-5 ! שיעור התמותה מסוכרת בישראל הם מהגבוהים בעולם, ואנו נמצאים במקום השני אחרי מקסיקו.

סוכרת היא מחלה מטבולית המתאפיינת ברמות גבוהות של סוכר (גלוקוז) בדם, שנגרמת בעקבות הפרעה בפעילות האינסולין בגוף (האינסולין הוא חומר שמפריש הלבלב לדם ותפקידו לווסת את כניסת הסוכר מהדם לתאים) בלטינית, שם המחלה הוא Diabetes mellitus ומשמעותו: "שתן מתוק" (הרי מופרש מהכליות עודף סוכר לשתן, ומכך נובע שם זה)

סוגי סכרת

קיימים 2 סוגים של סוכרת:

סוכרת מסוג 1 - נקראה בעבר "סוכרת נעורים" - היא מהווה 5% מכלל מקרי הסוכרת המאובחנים. אצל רוב החולים בסוכרת מסוג 1 המערכת החיסונית הורסת בטעות את תאי הבטא בלבלב המייצרים את האינסולין. ללא אינסולין, רמת הסוכר בדם עולה ומגיעה לערכים המסוכנים לנו. לכן, הטיפול בסכרת מסוג 1 יכלול זריקות אינסולין (המפצה על היעדר הייצור הטבעי של האינסולין)

סוכרת מסוג 2, שנקראה בעבר "סכרת מבוגרים" - מייצגת כ-90%-95% ממקרי התחלואה. במחלה זו הלבלב כן יכול לייצר אינסולין, אבל ההורמון המיוצר אינו פועל ביעילות. סוכרת מסוג זה מושפעת בעיקר מתזונה ואורח חיים, לכן מומלץ ואפשר לטפל בה עוד בהתחלה.

הסיבות למחלה מגוונות ומושפעות מגנטיקה, צריכת אוכל רווי בסוכרים, פעילות גופנית מועטה ואורח חיים לחוץ ומתוח.

טיפול בסוגי הסכרת

טיפול ע"י רפואה סינית יכול להוביל להחלמה מלאה מסוכרת מבוגרים (סוכרת סוג 2) המאובחנת בזמן, ואילו במקרה של סוכרת נעורים (סוכרת סוג 1) הטיפול הוא יותר לתמיכה בסימפטומים ולמניעת החמרה.

אז מה עושים עד שנגיע לטיפול? הנה טיפ קטן ממני אליכם - תאכלו חילבה!! מכירים? כן כן, המאכל של התימנים. מחקרים רבים מוכחים כי צריכה קבועה של חילבה, מפחיתה את רמת הסוכר בחולי סוכרת ומסייעת מאוד באיזון המחלה. למי שמפריע הריח - תדעו שיש חילבה גם בכמוסות 📷:)

הקשר בין הרפואה הסינית לסכרת

איך רפואה סינית יכולה לעזור להתנהל עם המחלה או למנוע התפתחותה? המניעה , הטיפול והריפוי של מחלת הסוכרת תלויים בעיקר בתזונה ובאורח החיים שלנו. הרפואה הסינית היא רפואה טיפולית, אך לא פחות חשוב - רפואה מונעת. הרפואה הסינית קיימת אלפי שנים, וסוכרת תוארה כבר בכתבים העתיקים כמחלה של "צמא והתשה" בשל הסימפטומים העיקריים של צמא, רעב והשתנה מרובה (איבוד נוזלים). בעזרת טיפול הכולל דיקור, צמחי מרפא, תזונה ושיאצו - נוכל להבין מה הגורמים לסוכרת או לרצון עז למתוק ולנסות ביחד להגיע לאיזון ואורח חיים בריא.


גל ואדיר

קליניקה לרפואה סינית

טלפון: 077-5592164



75 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Whatsapp
bottom of page