top of page

המדריך המלא לרפואה טבעית


תחום הרפואה הטבעית עבר מהפכה של ממש בשנים האחרונות ונראה שבימינו אנשים רבים מחפשים קודם כל פתרונות טבעיים והוליסטיים לבעיות רפואיות שונות לפני שפונים לטיפול קונבנציונלי ולשימוש בתרופות. ואכן – מגוון טיפולים טבעיים מציעים הקלה וריפוי של מגוון מחלות וכאבים שונים. אם עדיין לא יצא לכם להתנסות בטיפולים שונים של רפואה טבעית, ובייחוד אם אתם סובלים מבעיה רפואית כזו או אחרת, שווה בהחלט לדעת שעומדות לפניכם עוד הרבה מאוד אלטרנטיבות של טיפולים שעשויים לעזור. וכדי שתוכלו לבחור בטיפול הנכון ביותר לכם, הכנו בשבילכם סקירה מפורטת – מהו המקור של הרפואה הטבעית, מהם היתרונות והחסרונות שלה, אילו שיטות וטכניקות קיימות ומה ההבדל בין הרפואה הטבעית לרפואה הקונבנציונלית המערבית? בואו נתחיל.


מה המקור של רפואה טבעית?

הרפואה הטבעית היא לא תחום חדש כלל, קיימות עדויות עוד מהתקופה הפרה-היסטורית על השימוש בטכניקות שונות לריפוי – משימוש בצמחים, דרך שימוש בבעלי חיים (הקזת דם באמצעות עלוקות למשל) ועד לטכניקות של מדיטציות ושימוש באנרגיות ובמנטרות למטרות ריפוי והרגעה. ידע שעבר מדור לדור במקומות ובזמנים שונים בעולם, התגבש לכדי תורות שלמות של רפואה טבעית. ניקח לדוגמה את הרפואה הסינית – זוהי תורה שהגיעה לעולם עוד במאה ה-27 לפני הספירה (דהיינו לפני 5,000 שנה פחות או יותר). היא עברה גלגולים רבים והפכה למשנה סדורה של טיפולים מקצועיים ואחידים שאפשר למצוא בעולם כולו. זה נכון כמובן לגבי טכניקות ושיטות טיפול אחרות והעובדה כי מדובר בשיטות שפותחו ועוצבו במשך שנים מצביעה במידה רבה על היעילות שלהן.


מהם היתרונות של רפואה הטבעית?

· לרוב אין תופעות לוואי: ברוב המקרים והטיפולים אין לרפואה הטבעית תופעות לוואי שיש בטיפולים קונבנציונליים. לכן הרבה פעמים כדאי לנסות קודם כל שיטות טיפול אלטרנטיביות ובמקביל לפנות לייעוץ רפואי שלם.

· פחות סיכונים: שיטות הטיפול הטבעיות, לא תמיד יצליחו לתת את המענה שהיינו רוצים לקבל ולפעמים אין ברירה אלא לפנות לרפואה קונבנציונלית, אבל במקרים ששיטות הטיפול הטבעיות עובדות, אנחנו זוכים לצמצם סיכונים שיהיו כרוכים בטיפול קונבנציונליים. כלומר – טיפול בתרופות, ובטח ניתוחים והליכים רפואיים, הם כאלו שיש בהם סיכונים.

· היתרון הנפשי: מה שמשותף להרבה מאוד שיטות טיפול טבעי שקיימות הוא ההסתכלות ההוליסטית על האדם וניסיון להפוך את אורח החיים לנכון ורגוע יותר. הטיפולים השונים שמים דגש רב על טכניקות של מדיטציה, נשימות, הרגעת הנפש והורדת התדר היומיומי הגבוה של רובנו.

· מתאימה כאפיק טיפול משני: ואחרי הכול צריך לזכור שהרפואה הטבעית לא באה להחליף את הרפואה הקונבנציונלית. רוב האנשים שנעזרים בה, בעצם נתמכים בה במקביל לטיפול רפואי והשילוב הזה הוא זה שמביא לא אחת לתוצאות טובות יותר.


מהם החסרונות של רפואה הטבעית?

· לא נתמכת מחקרית: ברמה הטכנית הרפואה הטבעית אינה נחשבת לתחום הרפואי אלא לפסאודו רפואי. עם זאת השיטות המובילות נחקרות שנים והיום מרבית קופות החולים אף מציעות טיפולים משלימים כחלק מהסל.

· עלויות: גם סוגי הביטוח הרפואי הטובים ביותר לא תמיד יממנו טיפולים כאלו ואחרים. מי שבוחר ברפואה הטבעית כדרך חיים צריך להיערך לכך כלכלית, גם בהיבט של טיפולים וגם ברכישת מוצרים טבעיים שהם לא תמיד זולים.

· נגישות: בניגוד לרופאים של מערכת הבריאות שאליהם קל להגיע מכל נקודה בארץ, לעיתים קשה למצוא מטפלים בתחום מסוימים (או מוצרים טבעיים) של רפואה טבעית.


מהן השיטות של רפואה הטבעית?

ישנן לא מעט שיטות טיפול מעניינות, הינה הבולטות שבהן:

· צמחי מרפא: צמחי מרפאשונים שימשו תרבויות שונות במשך עשרות אלפי שנים וכך גם בימינו אנו. הטיפול בצמחים לריפוי הוא רחב ואפשר למצוא אותו במגוון טכניקות טיפול שונות. כמעט כל אחד מאיתנו משתמש בצמחים להקלה באופן כמעט אוטומטי, למשל כשחולים ושותים תה קמומיל, דבש ולימון.

· דיקור סיני: הרפואה הסינית היא תחום טיפול עתיק יומין ומוכר מאוד בעולם. הרפואה הסינית עושה שימוש בשלל טכניקות טיפול שונות, גם שימוש נרחב בצמחי מרפא אגב, והבולטת שבהן היא הדיקור הסיני. שימוש במחטים עדינות לגירוי של נקודות עצביות בגוף. הדיקור הסיני מסייע במגוון מצבים של כאבים, הפחתת מתחים, ריפוי והחלמה ממחלות וניתוחים, דיקור סיני לפוריות ועוד.

· הומאופתיה: תורה עתיקה בת כ-200 שנה שרואה את האדם בתור שלם שלו חיבור בלתי ניתן להפרדה בין גוף ונפש. לפי השיטה הזאת בעיות רפואיות הן למעשה חוסר איזון של ההרמוניה בגוף בין הרבדים השונים שלו – הפיזיים, המחשבתיים ואלו שבתת המודע.

· רפלקסולוגיה: שיטה ייחודית של טיפול בבעיות שונות דרך כפות הרגליים. לפי התורה נקודות שונות בכף הרגל, ולעיתים גם בשוק, הן בעצם השער למקומות אחרים בגוף – גב, כתפיים, בטן, ראש וכן הלאה. הרפלקסולוגיה עוזרת להקלה במצבים שונים של חולי, הרגעה של לכאבים, שחרור לחצים ועוד.

· שיאצו: שיאצו היא שיטת טיפול נוספת שמגיעה מעולם הרפואה הסינית. היא כוללת אבחון מקיף וניטור המדדים של המטופל ולאחר מכן טיפול של לחיצות, מגע וחימום של אזורים שונים בגוף שנעשה בלבוש מלא. אפשר לטפל באמצעות שיאצו במגוון בעיות – מבעיות אורתופדיות, דרך דלקות ופריצות דיסק ועד לבעיות של מערכת העיכול, מיגרנות ועוד.


מה ההבדל בין רפואה טבעית לרפואה קונבנציונלית?

הרפואה הקונבנציונלית היא רפואה המגובה במחקרים בלבד, בין אם זו רפואה ציבורית או רפואה פרטית. האבחון הוא אבחון מלא במגוון כלים, ושיטות הטיפול מתבססות על מתן תרופות, הליכים ניתוחיים וסמי ניתוחיים, המלצות על שינוי והתאמה של אורח החיים בהתאם לבעיה הרפואית וכן הלאה. הרפואה הטבעית לעומת זאת היא תחום פתוח הרבה יותר. היא תכלול פחות או יותר כל דבר שמציע ריפוי או הקלה כלשהי – בין אם זה מוצר מזון טבעי ייחודי או טיפול של ממש באמצעות מטפל מוסמך.

הרפואה הטבעית אינה מתיימרת להחליף את הרפואה הקונבנציונלית, אך הרבה פעמים היא יודעת לספק מענה או להציע הקלה היכן שהרפואה המודרנית נכשלת. מעבר לכך נראה שהרפואה הטבעית נותנת מענה טוב יותר לכל הקשור בנפש. כמעט כל סוג טיפול מביא בחשבון את הלך הרוח הנפשי של המטופל וברוב המקרים גם התהליך עצמו שואף בין היתר לספק הקלה נפשית.


לסיכום

עולם הרפואה הטבעית הוא רחב ומעניין ואם אתם זקוקים לתמיכה רפואית מכל סיבה שהיא, כדאי מאוד שתכירו אותו. לתושבי הבירה והסביבה – בואו לבקר אותנו במתחם שלנו לרפואה סינית בירושלים, נשמח לעזור לכם ולהתאים לכם את הטיפול הטוב לכם.

* שימו לב- המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, כדי לקבל את הטיפול המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד



25 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
  • Whatsapp
bottom of page